Entrada 8: Avaluació i qualificació.

 Coneixem la diferència entre avaluar i qualificar?


Jo crec que aquestes dues paraules són de les més importants en el món de l’educació. I, per desgràcia, una cobra més rellevància que l’altra.

Per a començar, tots sabem que en els centres escolars, sempre s’avalua i es qualifica a tot l’alumnat.

En l’actualitat, pense que és més important la qualificació. Perquè, a l’hora de la veritat, una persona va a un examen per obtindre una qualificació. Aquesta pot ser mala o pot ser bona. Però, aquest resultat marcarà el fet si aproves o suspens. Per exemple, moltes vegades, els alumnes van a un examen amb molts nervis per allò que han estudiat de memòria i, no saben ben bé com l’eixirà l’examen. Aleshores, una vegada comença l’examen, el mateix alumne vomita tots els coneixements que ha aprés de cara a l'examen. Dies després, hi haurà persones que han perdut aquells coneixements i altres persones que no. Això, desgraciadament és l’Educació. Estudiar per aconseguir una nota.

Quant a l’avaluació, podem dir que el mestre comença a avaluar des del primer moment fins que acaba el curs. És a dir, el professor té una relació directa amb l’alumnat perquè coneix l’evolució d’allò que aprenen els seus alumnes. A més, per mitjà de l'avaluació, podem realitzar observacions i avaluar als alumnes de forma qualitativa, és a dir, no basar-se en un número, sinó en una reflexió per tal de poder millorar els errors que han comés. També, serveix com a instrument per a poder dur un control al llarg de la matèria de tots els processos d'ensenyança i aprenentatge. En canvi, la qualificació, és un nombre que podem traure en un examen en un moment determinat.


ENTRADA 4: EVALUACIÓ VS QUALIFICACIÓ (IRENE 17/12/2020)


Per a començar, aquesta assignatura és la que més m'ha agradat en aquest últim any de carrera. Una llàstima que ens haguera interromput el Covid19, pense que la manera d'afrontar l'assignatura haguera sigut diferent.
En quant als continguts que hem donat tant (pilota valenciana, esgrima, rugby, esports alternatius), són esports que mai havia pensat que anava a treballar, perquè si el pensem aquests esports no els hem practicat massa a l'escola o a l'institut. Tanmateix , el que més m'ha paregut massa pesat són les classes de pilota valencia. Sempre feiem el mateix i molts dies colpejant la pilota. 
Per altra banda, les classes pràctiques amb Irene han sigut massa interessants, perquè va vindre una professional de l'esgrima. Si si, l'esgrima. Mai havia practicat l'esgrima. Era una molt bona forma d'ensenyar-nos aquest esport i, ens va agradar a tots.
També, hem practicat esports alternatius com el colpbol, datchball. Aquest dia per a mi, va ser la millor classe. Vaig disfrutat com un xiquet. Un problema per a mi va ser la màscara, perquè trobava que hem faltava aire. Però, era una norma que havíem de complir per culpa del Covid 19.
Després, vam fer rugby amb Cristina. Aquest esport si que l'havia practicat, però mai m'havia cridat l'atenció. Foren dos o tres classes que vam passar-lo bé, aprenent com es jugava, fent molts jocs, etc. Recorde que l'última classe amb Irene va ser molt bona, perquè vam exposar esports com el futbol sala, bàsquet, voleibol i taekwondo. I tota la classe vam disfrutar fent aquest esports, que ens agradaven massa.
Com he dit, l'assignatura ha estat molt bé. Volia donar-li les gràcies als professors perquè no és gens fàcil fer aquesta assignatura amb totes les limitacions que hi ha per el Covid19. Gràcies, de veritat.
Per últim, comentar que la coavaluació no és original perquè pot ser que els teus amics te fiquen bona nota, per tant seria una nota irreal. La heteroavaluació sempre ens ha avaluat el docent segons els seus criteris. I l'autoevaluació, en aquesta assignatura em ficaria un 10 perquè he treballat moltíssim l'he dedicat molt de temps i esforç als treballs individuals i grupals. A les classes pràctiques, sempre he participat i he estat molt actiu.

"ALGUNS SOMIEN EN TRIOMFAR , ALTRES DESPERTEN I HO ACONSEGUEIXEN"



No hay comentarios:

Publicar un comentario