Entrada 9: Reflexió i autoavaluació (Cristina)

 

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Des del meu punt de vista, els autors Greháigne i Godbout, ens parlen sobre els esports d’equip. Expliquen, que en aquests esports és necessària la gran coordinació entre tots els membres de l’equip. Perquè, cadascú necessita als seus companys per a poder realitzar una acció.

Aleshores, per a formar l’equip, partim d’una base, on l’educació és el pilar fonamental. Per tant, l’objectiu seria que entre tots els individus de l’equip, s’ajuden cooperant entre ells.


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado


Segons aquesta reflexió, vaig a destacar que a l’última sessió vam exposar diferents esports. Però, concretament volia destacar quan vam jugar a voleibol. Vam fer diferents activitats on treballaríem en grups reduïts. El més important, va ser que al treballar d’aquesta forma, és que vam participar més.

Per exemple, a l’hora de fer un partit de 3 vs 3 teníem que donar-li tres colps cadascú a la pilota. Per tant, la colpejarem tots els membres de l’equip.


3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

 Per exemple en el voleibol, vam jugar un partit de 3 vs 3.

El podríem fer més participatiu sí els dos equips tracten de passar la pilota dos o tres vegades. Però, per a passar la pilota, la tenen que colpejar tots els membres de l’equip almenys una vegada.


4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

1ªEstrategia:

 Al voleibol, podem ficar l’exemple, que entre tota la classe haurà de donar-li un colp cadascú a la pilota. I, quan el primer alumne colpeja, dirà “1”. Després, la seqüència aniria “2,3,4...”. Fins que tota la classe toque la pilota.

L’objectiu d’aquest joc ,seria que la classe ha de coordinar-se per a fer aquesta activitat.

Per últim, amb els diferents colps de voleibol que hem aprés, podem donar-li amb qualsevol d’aquests colps.

2ªEstrategia:

Si juguem per exemple al futbol sala, entre els dos equips tenen que arribar a marcar 10 vegades. Quan s’arriba a 10, paren de jugar i guanyen els dos.

El seu objectiu seria la coordinació entre els dos equips per a marcar.

3ªEstrategia:

 Si juguem per exemple al handbol, i volem marcar un gol en la porteria, l’equip sencer té que tocar el baló, almenys una vegada.

Ací, el més important no serà tirar a porteria, sinó passar el baló entre tots els companys.

Per últim, tractem la coordinació i la cooperació, per a poder fer correctament l’activitat.

 

AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

X

He anat a totes les classes i, a més més, he participat d’una forma activa.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

 

X

Pense que he contestat d’una forma correcta i adequada les activitats. He tingut en compte les meues vivències a classe.

 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

X

 

 

Majoritàriament va fer quasi tota la seqüència el meu company David Tolsà. Jo vaig estar atent als demés companys per veure que feien cas del meu company.

També, vaig fer una vegada tota la seqüència amb una part de la classe.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

X

 

 

-Vaig ajudar al meu equip de “Taekwondo” a que no hi ha haguera cap error a la nostra exposició.”

- Vaig observar com el feien els meus companys.

-Sincerament, tota la pràctica i els coneixements el va ficar David Tolsà.

 

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

Pense que he treballat de la millor forma possible i, m’he esforçat al màxim.

 


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

X

 

He posat en practica les meues habilitats per a poder treballar correctament el bloc.

A més, considere que m’he esforçat molt a l’hora de fer aquest bloc.

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9,33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario